Ειδήσεις

Αναζητήστε με μια λέξη το άρθρο που είναι καταχωρημένο.
14/9/2005 | Δημοσιογραφική επιμέλεια: ΒΙΚΤΩΡΑΣ ΜΟΝΤΖΕΛΛΙ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 2005

ΚΟΡΙΝΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ & ΜΑΝΟΣ ΚΟΚΟΡΟΜΥΤΗΣ

Αργά ή γρήγορα θα έρθει το τέλος χρόνου

 

ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: ΤΕΛΟΣ ΧΡΟΝΟΥ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΚΟΡΙΝΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ - ΜΑΝΟΣ ΚΟΚΟΡΟΜΥΤΗΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΝΟΣ ΚΟΚΟΡΟΜΥΤΗΣ - ΚΟΡΙΝΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ

ΣΕΝΑΡΙΟ: ΚΟΡΙΝΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ- ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΛΙΩΤΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

ΗΧΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΕΜΚΑΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΥ

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: -

ΗΘΟΠΟΙΟΣ Α: ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΝΟΣ

ΗΘΟΠΟΙΟΣ Β: ΜΑΡΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΛΙΩΤΗΣ

ΗΘΟΠΟΙΟΣ Γ: ΖΩΖΩΝ ΜΠΕΣΗΣ- ΝΤΕΠΗ ΜΑΛΙΑΡΟΥ- ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΚΡΗ

ΗΘΟΠΟΙΟΣ Δ: ΦΑΙΗ ΚΥΡΛΗ

ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΜΑΡΑ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗ

ΜΟΝΤΑΖ:  ΣΕΡΝΤΑΡΗΣ PRODUCTIONS

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Διάρκεια 9’ 20’’, έγχρωμη, format απλό 16άρι, έτος παραγωγής 2005.

Η ταινία συμμετέχει στο τμήμα της ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ.

 

Ο χρόνος έχει ταχύτητα. Το ρολόι δείχνει μόνο μια μορφή του χρόνου. Ιστορίες της πόλης και πως αντιλαμβάνεται το χρόνο κάθε ήρωας ανάλογα με τις ανάγκες του, την ηλικία του, την ψυχολογία του μέσα από το «Τέλος Χρόνου».

Η Κορίνα Κονταξάκη τελείωσε την σχολή Κινηματογράφου ΚΕΑ το 2005. Η ταινία «Τέλος Χρόνου» είναι η πρώτη της προσπάθεια.

Ο Μάνος Κοκορομύτης τελείωσε τη σχολή κινηματογράφου της Χατζίκου  και δουλεύει 8 χρόνια σε τηλεοπτικές παραγωγές (σήριαλ και εκπομπές)  σε διάφορες ειδικότητες. Τελευταία του δουλειά η εκπομπή ντοκιμαντέρ «Πυξίδα Ελληνική» που προβάλλεται στην ERT-SAT μέσω NOVA.

Οι απόψεις των δύο δημιουργούν του «Τέλος Χρόνου» έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον…

Τι σημαίνει για εσάς η προπέτεια της παραγωγής μιάς μικρού μήκους ταινίας;

Σίγουρα είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος αφού θα καθορίσει πάνω από το 50% της ποιότητας της ταινίας.

Τι σημαίνει για εσάς μια συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας;

Μια επιβράβευση της δουλειάς μας. Ανεξάρτητα αν θα πάρουμε κάποιο βραβείο η όχι, το γεγονός ότι η ταινία μας θα προβληθεί σε κοινό, είναι μια ικανοποίηση για μας.

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον κινηματογράφο και πως αντιλαμβάνεστε εσείς τον συγκεκριμένο χώρο;

ΚΟΡΙΝΑ: Ο κινηματογράφος είναι για μένα ένα μέσον να μοιραστώ τις σκέψεις και τις ιδέες μου. Πολύ φοβάμαι όμως πως αυτός δεν είναι ο σκοπός των περισσότερων σκηνοθετών του χώρου. Μάλλον οι πιο πολλοί σκηνοθέτες επικεντρώνονται στο να εντυπωσιάσουν ή να διεγείρουν σεξουαλικά το θεατή.

ΜΑΝΟΣ: Εγώ θέλω να διδάξω το θεατή. Θέλω μετά από μια ταινία μου ο θεατής να έχει εξελιχθεί. Επέλεξα αυτό το μέσον γιατί πιστεύω πως ο κινηματογράφος μπορεί να σου περάσει μηνύματα έμμεσα, χωρίς να υποδεικνύει-απλά περιγράφει και ο θεατής παίρνει υποσυνείδητα ότι χρειάζεται. Ο χώρος του κινηματογράφου έχει καλά και κακά και χρειάζεται άτομα δυναμικά με ακριβείς και σταθερούς στόχους.

Τι προσδοκείτε με τη φετινή σας συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας και τι περιμένετε να συμβεί μετά;

Όπως είπαμε και πριν, το γεγονός και μόνο πως η ταινία μας θα προβληθεί σε κοινό μας ικανοποιεί και μας δίνει θάρρος να συνεχίσουμε.

Το τελικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ταινίας -αυτής που θα συμμετάσχει στη Δράμα- απέχει πολύ από το αρχικό πλάνο που είχατε στο μυαλό σας όταν πραγματοποιήσατε τη σύλληψη της ιδέας;

ΚΟΡΙΝΑ: Ναι απέχει πάρα πολύ. Ήταν ένα πολύ καλό μάθημα για μένα όλες αυτές οι δυσκολίες και τα λάθη που έκανα. Τώρα ξέρω και στην πράξη αυτό που μου έλεγαν οι δάσκαλοι μου στη σχολή πως ένα καλό σενάριο και ντεκουπάζ δεν αρκεί για να γίνει μια ταινία.

ΜΑΝΟΣ: Απέχει κάπως αλλά ήταν κάτι που το περίμενα.

Μια ανεξάρτητη παραγωγή πάντα συναντά πολλά προβλήματα. Πείτε μας λίγα λόγια για τις δυσκολίες που βγήκαν κατά τη δημιουργία της ταινίας που σχετίζονται με τα έξοδα αλλά και την υλοποίηση του στόχου σας…

Το οικονομικό ήταν το κυριότερο πρόβλημα μας. Δεν είναι μόνο ότι δεν είχαμε αρκετά χρήματα αλλά πληρώναμε ακριβά κάθε λάθος δικό μας, άλλων και οποιαδήποτε ατυχία συνέβαινε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και μετά… Επίσης και οι δύο, αναλάβαμε περισσότερες ευθύνες απ ότι μπορούσαμε. Και όπως είναι γνωστό «πολλά καρπούζια στην ίδια μασχάλη δεν χωράνε»!

Απευθυνθήκατε σε κάποιον φορέα για να στηρίξει την προσπάθειά σας; Πήρατε υποσχέσεις που έμειναν στα λόγια;

Δεν απευθυνθήκαμε πουθενά. Θα εκμεταλλευτούμε όμως την ευκαιρία να ευχαριστήσουμε τον Ανδρέα Μαριανό για τις πολύτιμες πρακτικές συμβουλές του και την τιμή που μας έκανε να συμμετάσχει  στην ταινία μας. Δεν ξέρω αν έχει συνειδητοποιήσει πόσο χρήσιμος ήταν για μας. Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Σερντάρης productions  που μας έδωσε τα μηχανήματα δωρεάν.

Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο τίτλο για την ταινία σας; Τι περιέχει από την υπόθεση της;

Το θέμα της ταινίας είναι ο χρόνος και πόσο γρήγορα ή αργά έρχεται το «Τέλος Χρόνου» για τον καθένα μας.

Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας ώθησε να δημιουργήσετε τη συγκεκριμένη ταινία σας;

Πας στο κέντρο της Αθήνας και ξαφνικά τρέχεις χωρίς να ξέρεις γιατί. Πηγαίνεις εκδρομή στην επαρχία και γυρίζοντας στην Αθήνα αναρωτιέσαι πού πάνε όλοι αυτοί τρέχοντας. Γιατί; Αυτό θέλαμε να απαντήσουμε…

Εμπνευστήκατε την ταινία σας ψάχνοντας μια νέα ματιά των πραγμάτων;

Νομίζουμε πως ναι…

Ποιο είναι το μήνυμα που θέλατε να περάσετε από την ταινία σας;

Ο στόχος μας είναι να κάνουμε μια σειρά από ταινίες μικρού μήκους που θα ωθήσει τον θεατή σε μια πιο πολυδιάστατη οπτική. Μόνο έτσι το μήνυμα θα περάσει. Μια ταινιούλα δεν αρκεί. Ο κόσμος πρέπει να ξυπνήσει και να μην τρώει ότι του σερβίρουν. Ο άνθρωπος είναι περισσότερα απ ότι θέλουν να μας παρουσιάσουν. Ο χρόνος δεν είναι μόνο αυτό που δείχνει το ρολόι. Η ευτυχία δεν βρίσκεται εκεί που ψάχνουμε. Το τέλος ίσως είναι η αρχή. Αυτά είναι τα μηνύματα που θέλουμε να περάσουμε και έχουμε έτοιμα σενάρια που ίσως σιγά-σιγά υλοποιηθούν.

Οι ήρωες σας είναι αληθινοί ή κατασκεύασμα της φαντασίας σας;

ΚΟΡΙΝΑ: Αυτό που κάνουμε ο Γιώργος (ο συν-σεναριογράφος μου) και εγώ είναι να παίρνουμε αληθινούς χαρακτήρες και να τους τοποθετούμε σε φανταστικές καταστάσεις.

Το ταξίδι της δημιουργίας είναι σημαντικότερο από την διάκριση;

Φυσικά το ταξίδι είναι αυτό που επιδιώκουμε αλλά χωρίς την διάκριση ίσως να μην υπάρξει επόμενο ταξίδι! Όταν όμως λέμε διάκριση δεν εννοούμε κάποιο βραβείο αναγκαστικά, αλλά την ευκαιρία της προβολής της ταινίας.

Σε περίπτωση που σας επιλέξει η επιτροπή και κερδίσετε κάποιο από τα βραβεία θα συμμετάσχετε και του χρόνου στον θεσμό;

Το αν θα συμμετάσχουμε στο θεσμό του χρόνου εξαρτάται από πολλά , αλλά καθόλου από το αν θα πάρουμε κάποιο βραβείο ή όχι.

Επιλέξατε να δημιουργείτε ταινίες μικρού μήκους γιατί είναι το «αναγκαστικό» πέρασμα στις ταινίες μεγάλου μήκους ή επειδή σημαίνει κάτι παραπάνω για εσάς;

ΚΟΡΙΝΑ: Για μένα οι ταινίες μικρού μήκους είναι ο καλύτερος τρόπος έκφρασης.

ΜΑΝΟΣ: Θα ήθελα κάποια στιγμή να κάνω και ταινίες μεγάλου μήκους ή να ενώσω σε μια ,τη σειρά μικρού μήκους –αν ποτέ καταφέρουμε να τις κάνουμε όλες.

Οι ταινίες μικρού μήκους είναι για τους «ρομαντικούς» σκηνοθέτες ή για αυτούς που δεν έχουν τα μέσα να κάνουν ταινία μεγάλου μήκους;

ΚΟΡΙΝΑ: Ναι ,είναι για τους ρομαντικούς.

ΜΑΝΟΣ: Όλα εξαρτώνται από την οπτική γωνία του καθένα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια στον χώρο του κινηματογράφου;

ΚΟΡΙΝΑ: Δεν κάνω σχέδια. ‘Έχω κάποια όνειρα, αλλά όχι σχέδια

ΜΑΝΟΣ: Ο τελικός μου στόχος, όσο χρόνο κι αν μου πάρει αυτό , είναι να προωθήσω κάποια σενάρια μου στο εξωτερικό και αν είναι εφικτό να σκηνοθετήσω κάποιο απ αυτά.

Τι είναι αυτό που κάνει σημαντική την τέχνη στη ζωή του ανθρώπου;

Η τέχνη υπάρχει στη ζωή για να σε εξελίξει. Πρέπει όμως να τη διατηρήσεις «Τέχνη» και όχι φτηνή ψυχαγωγία.