Κείμενο από το πρόγραμμα της "Ίριδας" 1985
(όπου το κείμενο δεν ήταν σαφές υπάρχουν τελίτσες)
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 1985 «ΙΡΙΔΑ»
Τον Οκτώβρη του 1985, στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε για πρώτη φορά μια ομάδα νέων σκηνοθετών αποφασισμένη να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ταινίας μικρού μήκους. Είναι γνωστό ότι τα προβλήματα είναι πολλά.
Η μικρού μήκους ταινία θεωρείται είδος περιθωριακό, που συνήθως είναι το πρώτο δείγμα δουλειάς, μοιραία αποκλεισμένο από κάθε περίπτωση" ……….ς παρουσίασης ή εμπορικής εκμετάλλευσης. Η μόνη, μέχρι στιγμής, δυνατότητα προβολής της είναι στα Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και Δράμας, όπου υποβαθμίζεται.
Στη Θεσσαλονίκη οι μικρές ταινίες υποσκελίζονται από τις μεγάλες παίζοντας το ρόλο γαρνιτούρας στο κυρίως πιάτο, ενώ στη Δράμα παρόλο που διαγωνίζονται αποκλειστικά ταινίες μικρού μήκους, οι οργανωτές προγραμματίζουν παράλληλα, για ασφάλεια και σαν «κράχτη» για τον κόσμο, και ταινίες ………. μήκους. Το γεγονός ότι αυτές οι ταινίες συνήθως πραγματοποιούνται με 16mm ……. τους αφαιρεί κάθε δυνατότητα προβολής στους κινηματογράφους που όπως είναι γνωστό, δεν διαθέτουν τα κατάλληλα μηχανήματα.
Η τηλεόραση δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ μεθοδικά το είδος ενώ θα μπορούσε να είναι ο υπ' αριθμόν ένα παραγωγός και αγοραστής του.
Ο φορέας που έχει ουσιαστικά συμπαρασταθεί σ' αυτές τις ταινίες είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συμμετέχοντας στην παραγωγή τους. συγκριτικά όμως με την πληθώρα των παραγόμενων ταινιών η συμμετοχή είναι μικρής εμβέλειας.
Όσο λοιπόν δεν υπάρχει η οικονομική βοήθεια του Κέντρου, η παραγωγή είναι ουτοπική εξ' αιτίας της ανυπαρξίας της εκμετάλλευσης.
Οι νέοι όμως πρέπει να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Κι' αυτά τα βήματα μπορούν να γίνουν μόνο μέσα από τις ταινίες μικρού μήκους που εξ αιτίας της αντιεμπορικής φύσης τους δημιουργούν ένα αγνό πλαίσιο στο δημιουργό για ……… και πειραματισμό.
……….α που εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ '85 έβαλε σα στόχο της την υπεράσπιση …… του αντιφατικού είδους, για να διατηρηθεί αφ' ενός η μη συμβατική ..…..ρότητά του αφ' ετέρου για να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για τη δυνατότητα ύπαρξης του, κατοχυρωμένες από το κράτος,
Μετά από πολλές συναντήσεις των μελών της ομάδας αποφασίστηκε η μετατροπή της σε αστική εταιρεία με τίτλο «Εταιρεία Νέων Σκηνοθετών» έτσι ώστε να αποκτήσει ένα νομικό πρόσωπο που θα διευκολύνει τις διαπραγματεύσεις με τους κρατικούς φορείς.
Στόχος της εταιρείας είναι κυρίως η ενεργοποίηση των μελών της ώστε να εξασφαλίσουν:
Περισσότερες δυνατότητες παρουσίασης της ταινίας μικρού μήκους,
Συμπαράσταση στην παραγωγή της.
Προστασία του είδους μέσα από οργανωμένες εκδηλώσεις που να το αφορούν αποκλειστικά
…..εμείς …τα μέλη της εταιρείας θεωρούμε ουσιαστικό το γεγονός ότι κάθε………… μετά από δύο ετήσια φεστιβάλ, οι πρωτοεμφανιζόμενοι σκηνοθέτες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην εταιρεία,
….εκδήλωση της «Εταιρείας Νέων Σκηνοθετών» είναι η οργάνωση της εβδομάδας προβολής ταινιών παραγωγής 1985, όπου προβάλλονται χωρίς ……ή η πρόκριση όλες οι ταινίες που έγιναν αυτή τη χρονιά.
«Εταιρεία Νέων Σκηνοθετών»
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 1985 «ΙΡΙΔΑ»
Τον Οκτώβρη του 1985, στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε για πρώτη φορά μια ομάδα νέων σκηνοθετών αποφασισμένη να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ταινίας μικρού μήκους. Είναι γνωστό ότι τα προβλήματα είναι πολλά.
Η μικρού μήκους ταινία θεωρείται είδος περιθωριακό, που συνήθως είναι το πρώτο δείγμα δουλειάς, μοιραία αποκλεισμένο από κάθε περίπτωση" ……….ς παρουσίασης ή εμπορικής εκμετάλλευσης. Η μόνη, μέχρι στιγμής, δυνατότητα προβολής της είναι στα Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και Δράμας, όπου υποβαθμίζεται.
Στη Θεσσαλονίκη οι μικρές ταινίες υποσκελίζονται από τις μεγάλες παίζοντας το ρόλο γαρνιτούρας στο κυρίως πιάτο, ενώ στη Δράμα παρόλο που διαγωνίζονται αποκλειστικά ταινίες μικρού μήκους, οι οργανωτές προγραμματίζουν παράλληλα, για ασφάλεια και σαν «κράχτη» για τον κόσμο, και ταινίες ………. μήκους. Το γεγονός ότι αυτές οι ταινίες συνήθως πραγματοποιούνται με 16mm ……. τους αφαιρεί κάθε δυνατότητα προβολής στους κινηματογράφους που όπως είναι γνωστό, δεν διαθέτουν τα κατάλληλα μηχανήματα.
Η τηλεόραση δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ μεθοδικά το είδος ενώ θα μπορούσε να είναι ο υπ' αριθμόν ένα παραγωγός και αγοραστής του.
Ο φορέας που έχει ουσιαστικά συμπαρασταθεί σ' αυτές τις ταινίες είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συμμετέχοντας στην παραγωγή τους. συγκριτικά όμως με την πληθώρα των παραγόμενων ταινιών η συμμετοχή είναι μικρής εμβέλειας.
Όσο λοιπόν δεν υπάρχει η οικονομική βοήθεια του Κέντρου, η παραγωγή είναι ουτοπική εξ' αιτίας της ανυπαρξίας της εκμετάλλευσης.
Οι νέοι όμως πρέπει να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Κι' αυτά τα βήματα μπορούν να γίνουν μόνο μέσα από τις ταινίες μικρού μήκους που εξ αιτίας της αντιεμπορικής φύσης τους δημιουργούν ένα αγνό πλαίσιο στο δημιουργό για ……… και πειραματισμό.
……….α που εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ '85 έβαλε σα στόχο της την υπεράσπιση …… του αντιφατικού είδους, για να διατηρηθεί αφ' ενός η μη συμβατική ..…..ρότητά του αφ' ετέρου για να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για τη δυνατότητα ύπαρξης του, κατοχυρωμένες από το κράτος,
Μετά από πολλές συναντήσεις των μελών της ομάδας αποφασίστηκε η μετατροπή της σε αστική εταιρεία με τίτλο «Εταιρεία Νέων Σκηνοθετών» έτσι ώστε να αποκτήσει ένα νομικό πρόσωπο που θα διευκολύνει τις διαπραγματεύσεις με τους κρατικούς φορείς.
Στόχος της εταιρείας είναι κυρίως η ενεργοποίηση των μελών της ώστε να εξασφαλίσουν:
Περισσότερες δυνατότητες παρουσίασης της ταινίας μικρού μήκους,
Συμπαράσταση στην παραγωγή της.
Προστασία του είδους μέσα από οργανωμένες εκδηλώσεις που να το αφορούν αποκλειστικά
…..εμείς …τα μέλη της εταιρείας θεωρούμε ουσιαστικό το γεγονός ότι κάθε………… μετά από δύο ετήσια φεστιβάλ, οι πρωτοεμφανιζόμενοι σκηνοθέτες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην εταιρεία,
….εκδήλωση της «Εταιρείας Νέων Σκηνοθετών» είναι η οργάνωση της εβδομάδας προβολής ταινιών παραγωγής 1985, όπου προβάλλονται χωρίς ……ή η πρόκριση όλες οι ταινίες που έγιναν αυτή τη χρονιά.
«Εταιρεία Νέων Σκηνοθετών»