ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 2005
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΟΥ
Θέλω να τσαλακώσω τα αμερικάνικα πρότυπα
ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΟΥ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΗΧΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΖΝΟΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ ΣΠΗΛΙΩΤΑΚΟΥ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΜΑΡΙΕ ΛΟΥΙΖ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Α: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΥΓΙΟΥΡΗΣ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Β: ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Γ: -
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Δ: -
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Ε: -
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΛΕΛΗ
ΜΟΝΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΟΥ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Διάρκεια 8’ 30’’ έγχρωμη, format Digital Beta, έτος παραγωγής 2005.
Δύο πυροτεχνουργοί ανακαλύπτουν μία βόμβα η οποία είναι πέρα από τις γνώσεις τους και ζητούν αντικατάσταση άλλα η απάντηση που παίρνουν είναι αρνητική. Η βόμβα έχει αέριο Sarin και ο χρόνος που απομένει να εκραγεί δεν επαρκεί για να απομακρυνθούν. Η απόφαση που πρέπει να πάρουν θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την ζωή τους…
Η συνέχεια επί της οθόνης…
Ο Βασίλης Δήμου γεννήθηκε το 1974. Σπούδασε σκηνοθεσία στην σχολή Κινόραμα. Από το 2000 συμμετέχει ως μοντέρ σε διάφορες παραγωγές (από ταινίες μικρού μήκους, ριάλιτι ντοκιμαντέρ, ειδήσεις, εκπομπές, τρέιλερ).
Τι σημαίνει για εσάς η προπέτεια της παραγωγής μιάς μικρού μήκους ταινίας;
Κατάθεση ψυχής.
Τι σημαίνει για εσάς μια συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας;
Αρχή μιας οδύσσειας και αναγκαστικό πέρασμα αν θέλω να λέγομαι σκηνοθέτης.
Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον κινηματογράφο και πως αντιλαμβάνεστε εσείς τον συγκεκριμένο χώρο;
Δεν με ώθησε τίποτα από μικρό παιδί είχα αγάπη για τις ταινίες και ύστερα για την κάμερα άλλα πάντα το είχα σαν hobby, όταν άλλαξα κάμποσες δουλειές αποφάσισα να κάνω κάτι που θα με γεμίζει για όλη την ζωή μου και δυστυχώς ή ευτυχώς καταστάλαξα εδώ, άλλα μάλλον σε λάθος χώρα.
Τι προσδοκείτε με τη φετινή σας συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας και τι περιμένετε να συμβεί μετά;
Προσδοκώ ένα βραβείο στο μοντάζ και αρκετές γνωριμίες για την επόμενη μου δουλειά.
Το τελικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ταινίας, αυτής που θα συμμετάσχει στη Δράμα, απέχει πολύ από το αρχικό πλάνο που είχατε στο μυαλό σας όταν πραγματοποιήσατε τη σύλληψη της ιδέας;
Ευτυχώς όχι είμαι πολύ ευχαριστημένος, και μάλιστα με την βοήθεια του διευθυντή φωτογραφίας μου τον Παναγιώτη Θεοφανόπουλο μου έδωσε άλλη εικόνα και άλλαξε όλη η ταινία.
Μια ανεξάρτητη παραγωγή πάντα συναντά πολλά προβλήματα. Πείτε μας λίγα λόγια για τις δυσκολίες που βγήκαν κατά τη δημιουργία της ταινίας που σχετίζονται με τα έξοδα αλλά και την υλοποίηση του στόχου σας…
Αυτή η ταινία θεωρείται άθλος επειδή είχε συγκεκριμένο θέμα από το πανεπιστήμιο Βερολίνου και έπρεπε μέσα σε δύο εβδομάδες να είναι έτοιμη, έτρεχα πανικόβλητος κάθε μέρα για την υλοποίηση της, και δεν φτάνει που είχα τόσο λίγο χρόνο στην διάθεση μου, παρήγγειλα και βόμβα κατασκευή από τους αλλαχούζους και ειδικό ρολόι από την εταιρεία smartkitt η οποία μου το παρήγγειλε από την Γερμανία, με αποτέλεσμα να είναι θρίλερ η παραγωγή το αν θα έρθει εγκαίρως το ρολόι και όταν έρθει θα έχουν χρόνο για να φτιάξουν την βόμβα οι αλλαχούζοι, και δεν φτάνει αυτό γυρίστηκε 26 ή 27 Δεκεμβρίου δηλαδή Χριστούγεννα με αποτέλεσμα πολύ τεχνικοί να μην μπορούν, και έτσι βρήκα άτομα άλλα μόνο για μία ημέρα.
Τι σημαίνει αυτό. Αυτό σημαίνει 76 πλάνα σε μία μέρα με μία κάμερα και 10 ώρες γύρισμα με αποτέλεσμα 139 πλάνα στο μοντάζ. Μετά το γύρισμα από την υπερένταση έπεσα στο κρεβάτι για 8 ημέρες μου λέγανε πως ήταν ίωση άλλα πιστεύω πως ήταν επειδή μου βγήκε η κούραση.
Τώρα για να κάνω το γύρισμα πούλησα την βιντεοκάμερα μου και για να την κάνω μίξη ήχου και φιλμ πούλησα την μηχανή μου και καινούργια μάλιστα. Επίσης πρέπει να τονίσω πως δύο τεχνικοί όταν άκουσαν πως θα έχει βόμβα και ρολόγια κτλ με παρατήσανε δεν σηκώνανε τα τηλέφωνα με αποτέλεσμα να επιδεινώνουν την κατάσταση (παράκληση προς τεχνικούς μην εγκαταλείπετε ποτέ έναν μικρομηκά).
Απευθυνθήκατε σε κάποιον φορέα για να στηρίξει την προσπάθειά σας; Πήρατε υποσχέσεις που έμειναν στα λόγια;
Όχι δεν πρόλαβα επειδή έπρεπε η ταινία να είναι στο Βερολίνο μέσα σε 2 εβδομάδες.
Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο τίτλο για την ταινία σας; Τι περιέχει από την υπόθεση της;
Επέλεξα τον τίτλο επειδή αφορά μία βόμβα η οποία πηγαίνει αντιστρόφως και έτσι ήταν καθοριστικός ο τίτλος.
Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας ώθησε να δημιουργήσετε τη συγκεκριμένη ταινία σας;
Ήταν η συγκεκριμένη εργασία από το Βερολίνο οι οποίοι ζητούσαν μία ταινία μικρού μήκους με θέμα ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ και έτσι για να δώσω ακριβώς αυτό που θέλουν. Θεώρησα πως αυτό ήταν πιο άμεσο.
Εμπνευστήκατε την ταινία σας ψάχνοντας μια νέα ματιά των πραγμάτων;
Όχι καθόλου.
Ποιο είναι το μήνυμα που θέλατε να περάσετε από την ταινία σας;
Πως ήρωες που στο τέλος σώζονται υπάρχουν μόνο στις ταινίες αν και αυτό ταινία είναι. Και επίσης θέλω να τσαλακώσω τα αμερικάνικα πρότυπα του ήρωα θέλω να είναι πιο ανθρώπινος να φοβάται.
Οι ήρωες σας είναι αληθινοί ή κατασκεύασμα της φαντασίας σας;
Κατασκεύασμα της φαντασίας μου.
Το ταξίδι της δημιουργίας είναι σημαντικότερο από την διάκριση;
Αναμφισβήτητα δεν το συζητώ, άλλα και μία διάκριση την χρειάζεσαι ως αναγνώριση για τον κόπο σου.
Σε περίπτωση που σας επιλέξει η επιτροπή και κερδίσετε κάποιο από τα βραβεία θα συμμετάσχετε και του χρόνου στον θεσμό;
Του χρόνου όχι άλλα σε δύο χρόνια ναι επειδή ετοιμάζω ένα πολύ φιλόδοξο έργο το οποίο θα ζήλευαν και μεγάλου μήκους ταινίες , από το σενάριο μέχρι την παραγωγή.
Επιλέξατε να δημιουργείτε ταινίες μικρού μήκους γιατί είναι το «αναγκαστικό» πέρασμα στις ταινίες μεγάλου μήκους ή επειδή σημαίνει κάτι παραπάνω για εσάς;
Και από τα δύο άλλα χωρίς το ένα να αναιρεί το άλλο.
Οι ταινίες μικρού μήκους είναι για τους «ρομαντικούς» σκηνοθέτες ή για αυτούς που δεν έχουν τα μέσα να κάνουν ταινία μεγάλου μήκους;
Δεν νομίζω ότι είναι για αυτούς που δεν έχουν λεφτά για μεγάλου μήκους αν το καλοσκεφτείς δεν είναι και φθηνή υπόθεση να κάνεις μικρού μήκους εγώ λέω πως είναι για τους ρομαντικούς σκηνοθέτες.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια στον χώρο του κινηματογράφου;
Να σπουδάσω στο Βερολίνο ως παραγωγός και να έρθω στην Ελλάδα με περισσότερες γνώσεις άλλα επειδή πάσχουμε από σενάρια και μιας που πιστεύω πως έχω ταλέντο σε αυτό τον τομέα θα ήθελα να γίνω αναλυτής σεναρίων. Βέβαια να συνεχίσω το μοντάζ άλλα και την σκηνοθεσία.
Τι είναι αυτό που κάνει σημαντική την τέχνη στη ζωή του ανθρώπου;
Η έκφραση τίποτα άλλο άλλος το λέει φτιάχνοντάς ένα ποίημα άλλος έναν πίνακα και εμείς οι σκηνοθέτες το λέμε με εικόνες και χαρακτήρες έναν συνδυασμό θα έλεγα από όλες τις τέχνες για αυτό θεωρείται δύσκολη τέχνη.