ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 2005
ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
Τα σχέδια είναι σχεδιασμένα για να ανατρέπονται
ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: ΣΑΠΦΩ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΗΧΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΣΚΗΝΙΚΑ: -
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: -
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Α: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΕΣΗ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Β: ΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Γ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΡΥΔΗ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Δ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΗΘΟΠΟΙΟΣ Ε: -
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: -
ΜΟΝΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Διάρκεια 7’, έγχρωμη, format 33mm, έτος παραγωγής 2004.
Η ταινία συμμετέχει στο φεστιβάλ στην κατηγορία ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ
Δύο κορίτσια οδηγούν προς το ακρωτήρι Λευκάτας στην Λευκάδα για να τοποθετήσουν ένα άγαλμα προς τιμή της Σαπφούς, στο σημείο όπου σύμφωνα με τον θρύλο αυτοκτόνησε. Στον δρόμο χάνουν το άγαλμα, ενώ ταυτόχρονα συναντούν μια άγνωστη γυναίκα…
Ο Νίκος Λογοθέτης γεννήθηκε το 1981 στη Λευκάδα. Εγκατέλειψε την ιδιαίτερη πατρίδα του το 200 για να φοιτήσει στη Σχολή Σταυράκου στο τμήμα σκηνοθεσίας. Παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα και στα ΤΕΙ Πειραιά στο τμήμα Λογιστικής.
Συμμετείχε στα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ «Λευκάδα», παραγωγής της ΕΡΤ. Έχει, επίσης, δουλέψει ο βοηθός παραγωγής στην μικρού μήκους ταινία «Ο τοίχος» του Δ. Λυιαρδόπουλου. Έχει παρακολουθήσει θεατρικά σεμινάρια στο δήμο Λευκάδας, ενώ έχει συμμετάσχει (στην σκηνοθεσία και στο μοντάζ) στο 40λεπτο διαφημιστικό DVD για λογαριασμό τουριστικού κρουαζιερόπλοιου και καλοκαιρινού μπαρ…
Τι σημαίνει για εσάς η προπέτεια της παραγωγής μιάς μικρού μήκους ταινίας;
Η παραγωγή μιας μικρού μήκους ταινίας είναι μια ευχάριστη εμπειρία για κάθε σκηνοθέτη όσο επίπονη και κουραστική διαδικασία κι αν είναι λόγω των ελάχιστων μέσων που συνήθως διαθέτουμε. Είναι το καλύτερο σχολείο για την μετέπειτα καριέρα και βοηθάει στην διαμόρφωση του ύφους του σκηνοθέτη ο οποίος μέσα από τα λάθη του αλλά και τα θετικά σημεία της ταινίας ανακαλύπτει την καλλιτεχνική του ταυτότητα…
Τι σημαίνει για εσάς μια συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας;
Επειδή είναι η πρώτη φορά που θα παρακολουθήσω το συγκεκριμένο θεσμό, πιστεύω ότι θα με βοηθήσει να συνειδητοποιήσω καλύτερα τις ιδιαίτερες συνθήκες του χώρου στην Ελλάδα και να γνωρίσω της δουλειές άλλων συναδέλφων που συνήθως βλέπω έξω από το φυσικό του χώρο.
Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τον κινηματογράφο και πως αντιλαμβάνεστε εσείς τον συγκεκριμένο χώρο;
Από μικρός, στον κινηματογράφο με ώθησε η δυνατότητα που είχε να με αποσπά από την πραγματικότητα και να με μεταφέρει μέσα στον μικρόκοσμο του σκηνοθέτη. Πιστεύω γενικά ότι η ουσία του κινηματογράφου είναι ακριβώς αυτή. Το πλάσιμο από τον σκηνοθέτη ενός μικρόκοσμου στον οποίο θα παρασύρει τον θεατή και για μιάμιση ώρα θα τον κάνει όχι απλώς θεατή του έργου του αλλά και ανεργά συμμετέχοντα μέσω της συναισθηματικής εμπλοκής του στα δρώμενα.
Τι προσδοκείτε με τη φετινή σας συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Δράμας και τι περιμένετε να συμβεί μετά;
Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη προσδοκία από τη συμμετοχή μου στο φεστιβάλ. Πάω σαν θεατής πρώτα για να κάνω αυτό που μ’ αρέσει περισσότερο: να βλέπω ταινίες. Από ’κει και πέρα, αν προκύψει κάτι, θα είναι σίγουρα πολύ ευχάριστο.
Το τελικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ταινίας -που θα συμμετάσχει στη Δράμα- απέχει πολύ από το αρχικό πλάνο που είχατε στο μυαλό σας όταν πραγματοποιήσατε τη σύλληψη της ιδέας;
Στη συγκεκριμένη ταινία, το αποτέλεσμα ήταν πολύ μακριά από αυτό που είχα φανταστεί αλλά αυτό έγινε γιατί τα γυρίσματα έγιναν κάτω από πολύ ιδιαίτερες συνθήκες, οι οποίες με ανάγκασαν πολλές φορές να προσαρμοστώ σε αυτές.
Μια ανεξάρτητη παραγωγή πάντα συναντά πολλά προβλήματα. Πείτε μας λίγα λόγια για τις δυσκολίες που βγήκαν κατά τη δημιουργία της ταινίας που σχετίζονται με τα έξοδα αλλά και την υλοποίηση του στόχου σας…
Όταν ξεκίνησα την ταινία, λόγω έλλειψης χρημάτων αλλά κα γιατί ήτνα κάτι που μου άρεσε σαν ιδέα, αποφάσισα να την κάνω εντελώς προσωπική με αποτέλεσμα να τα κάνω όλα μόνος μου και συναντήσω πολλές δυσκολίες. Οι ηθοποιοί ήταν ερασιτέχνες. Ερασιτεχνική και η κάμερα, όπως και οι λήψεις. Παράλληλα είχα και άλλες δυσκολίες καθώς κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων στη Λευκάδα έγινε ο μεγάλος σεισμός…
Απευθυνθήκατε σε κάποιον φορέα για να στηρίξει την προσπάθειά σας; Πήρατε υποσχέσεις που έμειναν στα λόγια;
Όπως είπα και πριν, δεν απευθύνθηκα πουθενά…
Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο τίτλο για την ταινία σας; Τι περιέχει από την υπόθεση της;
Το όνομα της ταινίας «Σαπφώ» είναι το όνομα της γνωστής από την αρχαιότητα ποιήτρια γύρω από την οποία εμμέσως κινείται το σενάριο…
Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας ώθησε να δημιουργήσετε τη συγκεκριμένη ταινία σας;
Είναι ένα πραγματικό γεγονός. Το 1997 βρέθηκε στη Λευκάδα στο ακρωτήρι ένα άγαλμα το οποίο ήταν τοποθετημένο στο σημείο από όπου λέγεται ότι πήδηξε η ποιήτρια. Στο σημείο αυτό έγιναν και τα γυρίσματα…
Εμπνευστήκατε την ταινία σας ψάχνοντας μια νέα ματιά των πραγμάτων;
Ναι. Στηριζόμενος πάνω σε ένα πραγματικό γεγονός, προσπάθησα να φτιάξω ένα μύθο παρουσιάζοντας μια έκδοχή σίγουρα διαφορετική από αυτή που παρουσιάστηκε από τα ΜΜΕ.
Ποιο είναι το μήνυμα που θέλατε να περάσετε από την ταινία σας;
Δε νομίζω ότι θέλησα να περάσω κάποιο μήνυμα και δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο αυτό για μια ταινία. Ειδικά όταν είναι μικρού μήκους. Πολλές φορές μάλιστα μπορεί προσπάθεια να περάσει κάποιο μήνυμα και να σαμποτάρει τη δύναμη του μύθου.
Οι ήρωες σας είναι αληθινοί ή κατασκεύασμα της φαντασίας σας;
Είναι φανταστικοί, καθώς όμως οι ηθοποιοί είναι ερασιτέχνες, προσπάθησα να προσαρμόσω όσο μπορούσα τους χαρακτήρες της ταινίας πάνω στον ρόλο των ηθοποιών ώστε να βγει όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα.
Το ταξίδι της δημιουργίας είναι σημαντικότερο από την διάκριση;
Φυσικά και είναι, αλλά η διάκριση μπορεί να σε ωθήσει στο να ξεκινήσεις πιο έυκολα ένα νέο ταξίδι δημιουργίας.
Σε περίπτωση που σας επιλέξει η επιτροπή και κερδίσετε κάποιο από τα βραβεία θα συμμετάσχετε και του χρόνου στον θεσμό;
Βεβαίως. Το να μη συμμετάσχω, θα το θεωρούσα δειλία ή έστω ανεντιμότητα προς τον θεσμό.
Επιλέξατε να δημιουργείτε ταινίες μικρού μήκους γιατί είναι το «αναγκαστικό» πέρασμα στις ταινίες μεγάλου μήκους ή επειδή σημαίνει κάτι παραπάνω για εσάς;
Σίγουρα είναι ένα πέρασμα που πρέπει να γίνει, αλλά η μικρού μήκους αποτελεί ένα ξεχωριστό και πολύ γοητευτικό είδος, αλλά εκτός αυτού πιστεύω ότι είναι και ο μοναδικός τρόπος να μάθεις κινηματογράφο. Κανείς δεν πήρε δίπλωμα πιλότου και πιλοτάρισε αμέσως αεροπλάνο.
Οι ταινίες μικρού μήκους είναι για τους «ρομαντικούς» σκηνοθέτες ή για αυτούς που δεν έχουν τα μέσα να κάνουν ταινία μεγάλου μήκους;
Πιστεύω μπορεί να ισχύσει και για τις δύο κατηγορία σκηνοθετών, χωρίς να υπάρχει μάλιστα τίποτα το επιλήψιμο για κανέναν από τους δύο.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια στον χώρο του κινηματογράφου;
Δεν έχω σχέδια και νομίζω ότι στην τέχνη τα σχέδια είναι, αν όχι περιττά, σχεδιασμένα για να ανατρέπονται,
Τι είναι αυτό που κάνει σημαντική την τέχνη στη ζωή του ανθρώπου;
Η τέχνη εκτός του ότι προσφέρει μια πολύ καλή διέξοδο από την καθημερινότητα των περισσοτέρων ανθρώπων, είναι και ο δρόμος για την ανύψωση του ανθρώπινου πνεύματος…