25/9/2009 | Κατερίνα Πολύζου
32ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
32ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
15ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ digi2009 - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
21-26 Σεπτεμβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2009
Ο κριτικός κινηματογράφου, σεναριογράφος, παρουσιαστής, Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου,, Βασίλης Κεχαγιάς, θα διατελέσει για φέτος χρέη Προέδρου στην κριτική επιτροπή του digi2009, στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Έχετε 4 διαφορετικές ιδιότητες, τελικά όταν σας ρωτάει κάποιος τι επαγγέλλεστε, τι απαντάτε;
Οδοντίατρος, αλλά όσον αφορά τον χώρο των πολιτιστικών αυτό για το οποίο είμαι περήφανος και θεωρώ πως είναι η ταυτότητα μου, είναι η ιδιότητα του κριτικού κινηματογράφου. Όλα τα υπόλοιπα είναι παροδικά, ακόμα και η θέση του Διευθυντή του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Από Οδοντίατρος πως καταλήξατε να ασχολείστε με τα του πολιτισμού;
Το σωστό ερώτημα είναι πώς κατέληξα οδοντίατρος καθώς πολύ πριν περάσω στην οδοντιατρική σχολή ήθελα να γίνω Κριτικός Κινηματογράφου. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο βίους παράλληλους οι οποίοι εξακολουθούν να εξελίσσονται παράλληλα.
Πρόσφατα έγιναν και τα εγκαίνια του, ανακαινισμένου πια, Μουσείου Κινηματογράφου. Ήταν κάτι που το περιμένατε καιρό;
Από τότε που χρήστηκα Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, από τους κυριότερους στόχους μας ήταν να συμπεριληφθούμε στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε μια ταυτότητα στο Μουσείο και να το εκσυγχρονίσουμε. Θέλαμε, το νέο μουσείο να δώσει ένα στίγμα, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στον παγκόσμιο χάρτη των μουσείων.
Ούτως η άλλως το μουσείο είναι το μοναδικό που έχουμε στην Ελλάδα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμείνει και το μοναδικό. Σημασία έχει όμως, το μουσείο και τώρα αλλά και στο μέλλον, να έχει κάτι να πει τόσο στους ενήλικους επισκέπτες όσο στα παιδιά που συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία έχουμε δώσει μεγάλη βάση. Αυτό που θεώρησα εξαρχής ως σημαντικό στο στήσιμο του νέου μουσείου, ήταν να αποκτήσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στα μουσεία του εξωτερικού, την εικονογράφηση της ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Είναι περισσότερο ενημερωτικό δηλαδή το περιεχόμενό του;
Θέλαμε ουσιαστικά, πέρα από ενημερωτικό να γίνει σαν περιήγηση, να διεγείρει την νόηση αλλά παράλληλα να συγκινεί τον επισκέπτη. Είναι πολύ νωρίς ακόμα αλλά είναι προγραμματισμένο να δημιουργηθεί ένας χώρος περιοδικών εκθέσεων ο οποίος ανανεούμενος θα δίνει την αφορμή στο κοινό να ξαναεπισκεφτεί το μουσείο. Μάλιστα, μέσα στον χρόνο ετοιμάζουμε το πρώτο φεστιβάλ κινητών τηλεφώνων, το οποίο είναι μια ακραία μορφή του digi.
Πρόεδρος στη κριτική επιτροπή του digi2009 φέτος. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί μια ταινία για να μπει στην κατηγορία αυτή και με ποια κριτήρια θα επιλέξετε τις δικές σας αγαπημένες;
Το digi ως κατηγορία οριοθετείται από τον τρόπο με τον οποίο γυρνάς και επεξεργάζεσαι μια ταινία. Θεωρώ ότι το digi σου δίνει δύο πλεονεκτήματα: Μεγαλύτερη ευκινησία, ενώ παράλληλα παρέχει την δυνατότητα σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων να έχουν πρόσβαση στην κινηματογραφική δημιουργία. Αυτό από την μια είναι θετικό, καθώς μιλάμε πλέον για μια γλώσσα που έχει μεγάλο πλήθος χειριστών αλλά από την άλλη, έχει τον κίνδυνο να κατακλιστεί το είδος από αδαείς. Προσωπικά θα ήθελα φέτος να αναδειχθούν οι διαφορές της γλώσσας του digi σε σχέση με το αναλογικό σινεμά.
Τέλος, θα ήθελα να μου σχολιάσετε σχετικά με την διένεξη που είχατε πέρυσι με την επιτροπή των 43ων Δημητρίων.
Ως μουσείο προσπαθούμε, δίνουμε κίνητρα δημιουργίας και προβολής των digi ταινιών. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, πριν από 2 χρόνια, διοργανώσαμε το πρώτο digi Festival το οποίο επειδή γινόταν με την συνεργασία του video club «Aza» είχε και την ονομασία «Aza Digital Festival». Κατά την συνεργασία όμως υπήρξε μια ασυνέπεια από μέρους του ιδιοκτήτη του «Aza» πράγμα το οποίο δεν έλαβε υπ’ όψη του η οργανωτική επιτροπή των 43ων Δημητρίων. Αποφάσισε να στεγάσει σε περίπτερο την εκδήλωση χωρίς προηγουμένως να ερωτηθεί το Μουσείο, του οποίου άλλωστε ήταν και πρωτοβουλία. Το χειρότερο όμως είναι πως επειδή ήμουν και εγώ ο ίδιος μέλος στην επιτροπή που αφορούσε στις κινηματογραφικές εκδηλώσεις, η συγκεκριμένη εκδήλωση παρέκαμψε την επιτροπή και εγκρίθηκε, πράγμα που ασφαλώς με ενόχλησε.
(Για το γραφείο τύπου, Τσιπτσέ Δέσποινα)
Γραφείο Τύπου
Κατερίνα Πολύζου
Τηλέφωνο: 6948484242
2521047693
e-mail: fedra_po@otenet.gr
15ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ digi2009 - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
21-26 Σεπτεμβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2009
Ο κριτικός κινηματογράφου, σεναριογράφος, παρουσιαστής, Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου,, Βασίλης Κεχαγιάς, θα διατελέσει για φέτος χρέη Προέδρου στην κριτική επιτροπή του digi2009, στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Έχετε 4 διαφορετικές ιδιότητες, τελικά όταν σας ρωτάει κάποιος τι επαγγέλλεστε, τι απαντάτε;
Οδοντίατρος, αλλά όσον αφορά τον χώρο των πολιτιστικών αυτό για το οποίο είμαι περήφανος και θεωρώ πως είναι η ταυτότητα μου, είναι η ιδιότητα του κριτικού κινηματογράφου. Όλα τα υπόλοιπα είναι παροδικά, ακόμα και η θέση του Διευθυντή του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Από Οδοντίατρος πως καταλήξατε να ασχολείστε με τα του πολιτισμού;
Το σωστό ερώτημα είναι πώς κατέληξα οδοντίατρος καθώς πολύ πριν περάσω στην οδοντιατρική σχολή ήθελα να γίνω Κριτικός Κινηματογράφου. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο βίους παράλληλους οι οποίοι εξακολουθούν να εξελίσσονται παράλληλα.
Πρόσφατα έγιναν και τα εγκαίνια του, ανακαινισμένου πια, Μουσείου Κινηματογράφου. Ήταν κάτι που το περιμένατε καιρό;
Από τότε που χρήστηκα Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, από τους κυριότερους στόχους μας ήταν να συμπεριληφθούμε στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε μια ταυτότητα στο Μουσείο και να το εκσυγχρονίσουμε. Θέλαμε, το νέο μουσείο να δώσει ένα στίγμα, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και στον παγκόσμιο χάρτη των μουσείων.
Ούτως η άλλως το μουσείο είναι το μοναδικό που έχουμε στην Ελλάδα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμείνει και το μοναδικό. Σημασία έχει όμως, το μουσείο και τώρα αλλά και στο μέλλον, να έχει κάτι να πει τόσο στους ενήλικους επισκέπτες όσο στα παιδιά που συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία έχουμε δώσει μεγάλη βάση. Αυτό που θεώρησα εξαρχής ως σημαντικό στο στήσιμο του νέου μουσείου, ήταν να αποκτήσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στα μουσεία του εξωτερικού, την εικονογράφηση της ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου.
Είναι περισσότερο ενημερωτικό δηλαδή το περιεχόμενό του;
Θέλαμε ουσιαστικά, πέρα από ενημερωτικό να γίνει σαν περιήγηση, να διεγείρει την νόηση αλλά παράλληλα να συγκινεί τον επισκέπτη. Είναι πολύ νωρίς ακόμα αλλά είναι προγραμματισμένο να δημιουργηθεί ένας χώρος περιοδικών εκθέσεων ο οποίος ανανεούμενος θα δίνει την αφορμή στο κοινό να ξαναεπισκεφτεί το μουσείο. Μάλιστα, μέσα στον χρόνο ετοιμάζουμε το πρώτο φεστιβάλ κινητών τηλεφώνων, το οποίο είναι μια ακραία μορφή του digi.
Πρόεδρος στη κριτική επιτροπή του digi2009 φέτος. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί μια ταινία για να μπει στην κατηγορία αυτή και με ποια κριτήρια θα επιλέξετε τις δικές σας αγαπημένες;
Το digi ως κατηγορία οριοθετείται από τον τρόπο με τον οποίο γυρνάς και επεξεργάζεσαι μια ταινία. Θεωρώ ότι το digi σου δίνει δύο πλεονεκτήματα: Μεγαλύτερη ευκινησία, ενώ παράλληλα παρέχει την δυνατότητα σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων να έχουν πρόσβαση στην κινηματογραφική δημιουργία. Αυτό από την μια είναι θετικό, καθώς μιλάμε πλέον για μια γλώσσα που έχει μεγάλο πλήθος χειριστών αλλά από την άλλη, έχει τον κίνδυνο να κατακλιστεί το είδος από αδαείς. Προσωπικά θα ήθελα φέτος να αναδειχθούν οι διαφορές της γλώσσας του digi σε σχέση με το αναλογικό σινεμά.
Τέλος, θα ήθελα να μου σχολιάσετε σχετικά με την διένεξη που είχατε πέρυσι με την επιτροπή των 43ων Δημητρίων.
Ως μουσείο προσπαθούμε, δίνουμε κίνητρα δημιουργίας και προβολής των digi ταινιών. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, πριν από 2 χρόνια, διοργανώσαμε το πρώτο digi Festival το οποίο επειδή γινόταν με την συνεργασία του video club «Aza» είχε και την ονομασία «Aza Digital Festival». Κατά την συνεργασία όμως υπήρξε μια ασυνέπεια από μέρους του ιδιοκτήτη του «Aza» πράγμα το οποίο δεν έλαβε υπ’ όψη του η οργανωτική επιτροπή των 43ων Δημητρίων. Αποφάσισε να στεγάσει σε περίπτερο την εκδήλωση χωρίς προηγουμένως να ερωτηθεί το Μουσείο, του οποίου άλλωστε ήταν και πρωτοβουλία. Το χειρότερο όμως είναι πως επειδή ήμουν και εγώ ο ίδιος μέλος στην επιτροπή που αφορούσε στις κινηματογραφικές εκδηλώσεις, η συγκεκριμένη εκδήλωση παρέκαμψε την επιτροπή και εγκρίθηκε, πράγμα που ασφαλώς με ενόχλησε.
(Για το γραφείο τύπου, Τσιπτσέ Δέσποινα)
Γραφείο Τύπου
Κατερίνα Πολύζου
Τηλέφωνο: 6948484242
2521047693
e-mail: fedra_po@otenet.gr