22/9/2009 | Κατερίνα Πολύζου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
32ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
15ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ digi2009 - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
21-26 Σεπτεμβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
Τυπικός στο ραντεβού του, ο κριτικός κινηματογράφου, Κώστας Κωνσταντινίδης, συναντήθηκε με τους σκηνοθέτες των ταινιών που διαγωνίστηκαν τις δύο προηγούμενες μέρες, στο αίθριο των γραφείων του φεστιβάλ, με σκοπό να παρουσιάσουν τις ταινίες τους στο κοινό και να οδηγηθούν σε έναν παραγωγικό διάλογο.
Ελευθερία Αστρινάκη, «Μια νύχτα μαζί»
Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου, στην Πράγα ενώ συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Columbia, της Νέας Υόρκης. Η ταινία της, όπως είπε, «πραγματεύεται το θέμα των μεταναστών αλλά από την σκοπιά του αυτόχθονα».
Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος, «Μαύρο νερό»
Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε κινηματογράφο στο National Film and Television School της Αγγλίας. Πρόκειται για μια ταινία που πραγματεύεται την ζωή ενός καταπιεσμένου ανθρώπου, ως την στιγμή που αποφασίζει να δράσει, με τραγική κατάληξη.
Αλέξανδρος Χατζής, «Κατάληψη»
Γεννήθηκε στο Αγρίνιο και σπουδάζει στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ταινία του περιγράφει ένα «love story που μπλέκεται σε μια κατάληψη και σε ένα δελτίο ειδήσεων, έναν παιδικό έρωτα και το πως κοντράρεται σε ένα γεγονός, όπως είναι μιας κατάληψη»
Δημήτρης Μπαβέλλας, «Πίσω από τις γρίλιες»
Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Σταυράκου και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στο Northern Film School του Leeds. Η ταινία του είναι μια συμπαραγωγή 4 παραγωγών, με βασικό θέμα την αξία της προσπάθειας η οποία «αντιμετωπίζει ένα σοβαρό θέμα με μια χιουμοριστική, ελαφριά προσέγγιση».
Νίκος Labot, «Σκύλος»
Γεννήθηκε στην Αθήνα, η προηγούμενη ταινία του «Improwalk» διακρίθηκε σε διεθνή φεστιβάλ και απέσπασε τα βραβεία 2ης καλύτερης ταινίας και μοντάζ. Η ταινία με την οποία διαγωνίζεται φέτος είναι μια ιστορία εκδίκησης.
Στην συζήτηση που ακολούθησε ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε αρχικά το γεγονός ότι ελάχιστες από τις φετινές ταινίες ήταν βασισμένες σε κάποιο λογοτεχνικό έργο και ζήτησε από την κ. Αστρινάκη και τον κ. Φραγκόπουλο, που χρησιμοποίησαν αυτή την πρακτική να καταθέσουν την άποψή τους. Η πρώτη, παρέθεσε ένα απόσπασμα από τον Κιούμπρικ: «Αν δεν υπήρχε βιβλίο για να βασίσει το σενάριό του , έγραφε ένα».
Σχετικά με τις αυξημένες φέτος συμμετοχές από το Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ Α.Ε, ο κ. Μπαβέλας, του οποίου η ταινία είναι μια συμπαραγωγή της ΕΡΤ, δήλωσε , «από την μια υπάρχει το οικονομικό πλεονέκτημα, στην περίπτωση που σου παρέχεται ο μηχανικός εξοπλισμός, όμως από την άλλη ο παραγωγός έχει απαιτήσεις και περιορίζει την ανεξαρτησία του σκηνοθέτη». Ο κ. Labot, με την σειρά του, εξήγησε πως ανεξάρτητα από την συμμετοχή του Κέντρου, πάντα χρειάζεται ο σκηνοθέτης να συνδράμει από δικούς του πόρους.
Ο κ. Καλαμπάκας, σκηνοθέτης της ταινίας «Απογραφή», αναφέρθηκε στα προβλήματα της διανομής, αξιολογώντας πως είναι θέμα διαμόρφωσης του κοινού ώστε να μην αντιμετωπίζει την ταινία μικρού μήκους ως πρώτο βήμα για μια μεγάλου μήκους ταινία. Ο κ. Μπαβέλας τόνισε πως σημαντικός παράγοντας είναι η διάρκεια της ταινίας καθώς οι ταινίες κάτω των 6’-7’ έχουν περισσότερες πιθανότητες να διανεμηθούν.
(Για το Γραφείο Τύπου: Δέσποινα Τσεπτσέ)
Γραφείο Τύπου
Κατερίνα Πολύζου
Τηλέφωνο: 6948484242
2521047693
e-mail: fedra_po@otenet.gr
15ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ digi2009 - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
21-26 Σεπτεμβρίου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2009
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
Τυπικός στο ραντεβού του, ο κριτικός κινηματογράφου, Κώστας Κωνσταντινίδης, συναντήθηκε με τους σκηνοθέτες των ταινιών που διαγωνίστηκαν τις δύο προηγούμενες μέρες, στο αίθριο των γραφείων του φεστιβάλ, με σκοπό να παρουσιάσουν τις ταινίες τους στο κοινό και να οδηγηθούν σε έναν παραγωγικό διάλογο.
Ελευθερία Αστρινάκη, «Μια νύχτα μαζί»
Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου, στην Πράγα ενώ συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Columbia, της Νέας Υόρκης. Η ταινία της, όπως είπε, «πραγματεύεται το θέμα των μεταναστών αλλά από την σκοπιά του αυτόχθονα».
Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος, «Μαύρο νερό»
Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε κινηματογράφο στο National Film and Television School της Αγγλίας. Πρόκειται για μια ταινία που πραγματεύεται την ζωή ενός καταπιεσμένου ανθρώπου, ως την στιγμή που αποφασίζει να δράσει, με τραγική κατάληξη.
Αλέξανδρος Χατζής, «Κατάληψη»
Γεννήθηκε στο Αγρίνιο και σπουδάζει στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ταινία του περιγράφει ένα «love story που μπλέκεται σε μια κατάληψη και σε ένα δελτίο ειδήσεων, έναν παιδικό έρωτα και το πως κοντράρεται σε ένα γεγονός, όπως είναι μιας κατάληψη»
Δημήτρης Μπαβέλλας, «Πίσω από τις γρίλιες»
Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Σταυράκου και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στο Northern Film School του Leeds. Η ταινία του είναι μια συμπαραγωγή 4 παραγωγών, με βασικό θέμα την αξία της προσπάθειας η οποία «αντιμετωπίζει ένα σοβαρό θέμα με μια χιουμοριστική, ελαφριά προσέγγιση».
Νίκος Labot, «Σκύλος»
Γεννήθηκε στην Αθήνα, η προηγούμενη ταινία του «Improwalk» διακρίθηκε σε διεθνή φεστιβάλ και απέσπασε τα βραβεία 2ης καλύτερης ταινίας και μοντάζ. Η ταινία με την οποία διαγωνίζεται φέτος είναι μια ιστορία εκδίκησης.
Στην συζήτηση που ακολούθησε ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε αρχικά το γεγονός ότι ελάχιστες από τις φετινές ταινίες ήταν βασισμένες σε κάποιο λογοτεχνικό έργο και ζήτησε από την κ. Αστρινάκη και τον κ. Φραγκόπουλο, που χρησιμοποίησαν αυτή την πρακτική να καταθέσουν την άποψή τους. Η πρώτη, παρέθεσε ένα απόσπασμα από τον Κιούμπρικ: «Αν δεν υπήρχε βιβλίο για να βασίσει το σενάριό του , έγραφε ένα».
Σχετικά με τις αυξημένες φέτος συμμετοχές από το Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ Α.Ε, ο κ. Μπαβέλας, του οποίου η ταινία είναι μια συμπαραγωγή της ΕΡΤ, δήλωσε , «από την μια υπάρχει το οικονομικό πλεονέκτημα, στην περίπτωση που σου παρέχεται ο μηχανικός εξοπλισμός, όμως από την άλλη ο παραγωγός έχει απαιτήσεις και περιορίζει την ανεξαρτησία του σκηνοθέτη». Ο κ. Labot, με την σειρά του, εξήγησε πως ανεξάρτητα από την συμμετοχή του Κέντρου, πάντα χρειάζεται ο σκηνοθέτης να συνδράμει από δικούς του πόρους.
Ο κ. Καλαμπάκας, σκηνοθέτης της ταινίας «Απογραφή», αναφέρθηκε στα προβλήματα της διανομής, αξιολογώντας πως είναι θέμα διαμόρφωσης του κοινού ώστε να μην αντιμετωπίζει την ταινία μικρού μήκους ως πρώτο βήμα για μια μεγάλου μήκους ταινία. Ο κ. Μπαβέλας τόνισε πως σημαντικός παράγοντας είναι η διάρκεια της ταινίας καθώς οι ταινίες κάτω των 6’-7’ έχουν περισσότερες πιθανότητες να διανεμηθούν.
(Για το Γραφείο Τύπου: Δέσποινα Τσεπτσέ)
Γραφείο Τύπου
Κατερίνα Πολύζου
Τηλέφωνο: 6948484242
2521047693
e-mail: fedra_po@otenet.gr